Odbierz bezpłatne opracowanie “10 filarów Jedzenia Intuicyjnego”

„Małgosiu jak zacząć?” „Małgosiu próbuję od dawna ale ciągle wracam do diet i tracę wiarę w siebie”. „Próbowała wielokrotnie i kończyło się to objadaniem”. Takie i inne wyznania słyszę codziennie. Nie jestem zaskoczona, nie dziwią mnie, ani nie męczą. To wszystko jest naturalne i zawsze cierpliwie odpowiadam i tłumaczę.

Jednakże są takie podstawowe kwestie, które warto najpierw samemu przerobić, a dopiero potem pytać o szczegóły. Główne zasady są takie same dla każdego. Baza żywienia intuicyjnego się nie zmienia. No dobrze, ale gdzie znaleźć tę bazę?

Czasami ciężko jest znaleźć dobre opracowanie. Albo opracowania są zbyt obszerne i zawierają zbyt dużo informacji, albo znów są zbyt ogóle i nie mówią nic. Dlatego stworzyłam skróconą wersję bazowych informacji na temat Jedzenia Intuicyjnego, które możesz pobrać przy zapisaniu się na mój newsletter i możesz to zrobić tutaj:

ZAPISZ SIĘ NA NEWSLETTER

Jedzenie intuicyjne opiera się o 10 filarów. Nie są to sztywne zasady, których należy przestrzegać, ale raczej obszary pracy nad sobą. Bo odżywianie oparte o intuicję, to nie jest nowa dieta czy model żywieniowy, który daje konkretne wskazówki i mówi, co kiedy należy zrobić. Nie można przejść na Jedzenie Intuicyjne, bo to jest umiejętność, której trzeba się zwyczajnie nauczyć.

czytaj więcej: Jedzenia Intuicyjnego się nie wprowadza, jego się uczy

Opracowałam dla Ciebie wszystkie 10 podstawowych obszarów, które każdy musi przepracować by obudzić intuicję. Każdy z nich jest równie ważny, czego wielu ludzi nie rozumie. Panuje taki mit, często powtarzany przez specjalistów z dziedziny odżywiania, że wystarczy nauczyć się podążania za skalą głodu i sytości i pozwalać sobie najadać się do syta. I to już jest intuicyjne odżywianie. Nic bardziej mylnego.

To mit, który powtarza wiele osób, wprowadzając w błąd siebie a często też innych. Zauważyłam ostatnio taki trend wśród celebrytów. Każdy dzisiaj zaczyna przechodzić na intuicyjne odżywianie, wszyscy jedzą co chcą, ruszają się jak lubią i chudną. No bajka. Tylko że, no właśnie, to tylko bajka. Bo w życiu tak nie jest. Szczególnie u osób, które mają za sobą długą historię zaburzonego żywienia, walki ze swoim ciałem i nienawidzenia siebie. Proces budzenia intuicji jest kwestią indywidualną, u każdego będzie wyglądał nieco inaczej.

czytaj więcej: Różne drogi prowadzą do jedzenia intuicyjnego

Ja sama wpadłam na początku w pułapkę przekonania, że wszystko wiem najlepiej, niczego nie muszę się uczyć. Przecież mam taką wiedzę na temat żywienia, że jak już ogarnę co to głód i sytość to będę w domu. A potem się okazało to jedynie wycinek całości i trzeba się faktycznie przyłożyć, nauczyć wszystkiego na nowo.

Musiałam się nauczyć szacunku do siebie i pozwolić sobie na przeżywanie swoich uczuć zamiast zamiatać je pod dywan. Potrzebowałam odpuścić w wielu kwestiach i całkowicie zapomnieć o wszystkim, co wiem na temat zdrowego żywienia. Ciężko było, bo nie rozumiałam, że zapomnieć o kontroli to nie znaczy porzucić logiczne myślenie. Faktem jest, że porzucenie kontroli na rzecz wzięcia odpowiedzialności za swoje życie, działa cuda. Ale jak to zrobić? Nie wiedziałam.

Nie znałam swojego ciała. Nie rozumiałam go. Przez całe życie ignorowałam jego potrzeby. Pomimo tego, naiwnie wierzyłam, że ot tak porzucę diety, zmienię swoje życie z dnia na dzień i już wszystko się ułoży. To już trzeci rok Jedzenia Intuicyjnego a ja nadal się uczę i cały czas coś odkrywam.

Chcesz poznać 10 fialarów Jedzenia Intuicyjnego? Zapisz się do newslettera i pobierz bezpłatne opracowanie, w którym wyjaśniam każdą z zasad i dodaje do tego opis swojego własnego doświadczenia.

ZAPISZ SIĘ NA NEWSLETTER

Jedzenie Intuicyjne od Podstaw